Tuesday, March 30, 2010

TENIS!!!

Rules & regulations

-setiap rumah sukan akan menghantar 2 pemain perseorangan dan 2 pasukan beregu.

-setiap pemain hendaklah pelajar melayu yang merupakan pelajar perubatan university iskandariah. Pemain import tidak akan dilayan, bahkan dihalau sewajarnya.

-struktur perjalanan setiap perlawanan akan mengikut lampiran yg disediakan.

Cara perlawanan:

-setiap match mengandungi 4 games. Barang mane pemain yang berjaya memenangi 4 games sebelum pemain lawannya di kira pemenang (race to 4).

-kiraan dalam game adalah mengikut kiraan standard antarabangsa (15,30,40,game…deuce dan advantage juga diapply dlm permainan).

Sekian.

Pengumuman

-acara tenis single dan double bagi lelaki akan dijalankan serentak selama 2 hari, iaitu pada 31 mac dan 1 april. Ini berikutan court tenis yang terdapat di syatbi mempunyai satu court single dan satu court double.

-perlawanan pertama akan bermula tepat jam 7 malam bagi double dan single. Kita perlu bermula awal kerana kesuntukan masa. Mereka yang bermain 1st game boleh menunaikan solat maghrib di masjid bersebelahan dgn court.

-setiap pengurus pasukan, sila hantar nama pemain tenis anda kepada kacang_botol2000@yahoo.com dan jadual perlawanan akan di update setelah nama-nama pemain diperolehi.

*P/s: Perlawanan pukul 7 bermula dengan single dan double tahun 2a menentang single dan double tahun 3a.DIHARAP semua pemain dapat berada di tempat perlawanan tepat pada masanya bagi melancarkan pengurusan pertandingan.

0 comments:


Blogger Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger and Supported by Lincah.Com - Fiat Cars